Тайните на успешното интервю за работа, придружено с обяд

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Two business women sitting during a coffee time near the window in the modern cafe interior

Има няколко варианта: или си твърде зает, или си нетрадиционен, или искаш да впечатлиш кандидата, или просто имаш желание да го опознаеш в не толкова официална обстановка.

Общо взето това са причините, които ще те накарат, като работодател, да заложиш на този тип интервю за работа. След като вече разгледахме всички други различни видове професионало събеседване е време да си дойдем на последната дума:

Интервюто-обяд. Обикновено, то е с по-голяма продължителност (дори 2-3 часа) и финализира разговорите между работодател и кандидат. По неписани профи закони на среща с похапване се кани претендент за висока позиция, достигнал до заключителния етап преди наемането. Ти, обаче, може да не ги следваш и да прецениш сам дали с този тип разговор да не разбереш дали кандидат и за “по-обикновено” свободно място се вписва порядъчно в екипа.

Предупреждаваме те, моментът, в който обявиш на претендента какво си намислил, той няма как да не измъмри в главата си: “Тези сериозни ли са? Искат да водим най-важния разговор в живота ми в присъствието на пилешки крилца?”

Все пак, единственото интервю, което има безупречна репутация ( и то долкото може) е до болка познатата среща лице в лице. Защото, да си го кажем, честно, хората не харесват нетрадиционните неща, които ги карат да се чувстват… странно.

Това, разбира се, не трябва да те спира да избереш да интервюираш даден претендент с разговор по време на обяд. Не само, защото може по-лесно да оцениш потенциала и комуникационните му умения, а защото ще забележиш един куп малки, но изключително важни, детайли.

Даваме ти няколко прости стъпки, с които да се ориентираш какво да правиш по време на интервюто-обяд и още по-важното – за какво да следиш у претендента>>>

За теб е съществено:

  • Да предупредиш събеседника си за начина по който ще се проведе професионалният ви разговор
  • Да изберш походящо място – нека не е нито прекалено луксозно, нито твърде кофти заведение
  • Да се появиш навреме, за да не караш кандидата да те чакай. Имай предвид, че той вероятно дори ще подрани.
  • Да се подготвиш с въпроси, които, обаче, да се опиташ да зададеш една идея по-неформално. По този начин ще накараш събеседника си да се отпусне, а и по-добре ще оцениш държанието му ежедневна ситуация
  • Да знаеш какво ще си поръчаш и да не се луташ из менюто. Не само, за да избегнеш допълнително напрежение на ситуацията, а и за да изглеждаш профи в очите на кандидата. Също така, заложи на нещо, което ще ти е лесно да похапваш, докато тече разговор.
  • Да платиш сметката, все пак ти си в ролята на “домакин”, ако може така да кажем.
  • Да наблюдаваш за нещата изброени по-долу, защото “дяволът е в детайлите”.

Както вече казахме, има няколко изключително важни подробности, които може да забележиш по време на разговора, придружен с похапване. Всички те са “явления”, които ще ти подскажат доста умело дали човекът е подходящ за позицията и дали наистина има капацитета да се впише подобаващо в работния ти екип.

И така, обърни внимание на:

  • Дошъл ли е претендентът е навреме за срещата?
  • Както и дали е добре облечен, все пак трябва да е положил поне минимални усилия да се приведе в ред.
  • Каква е неговата – ако се изхвърли с най-скъпото предложение или пък поръча твърд алкохол не е нужно да ти казваме, че трябва да приключиш разговора възможно най-бързо, нали?
  • Поведението на кандидата на масата. Все пак, ако търсиш човек подходяш за бизнес срещи, то етикетът и държанието му са от особена важност. Например, това как се храни с приборите, дали говори с пълна уста, използва ли салфетка, държи ли лактите си на масата – лоши маниери, които ще отблъснат не само теб, а всички на твое място
  • Държанието му с персонала. Определено хвърли едно око на това как претендентът за свободната позиция в компанията се държи със сервитьора и другите околни. Поведението му ще ти отвори очите, показвайки какво реално ще е отношението в офиса след като минат първите няколко дни/седмици на свикване с обстановката и опипване на почвата.

Тази статия ти беше интересна? Регистрирай се на works.bg и открий още колко по-интересно е да търсиш колеги през платформата :

Абонирай се за редовни актуализации и достъп до първокласно съдържание.